وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۱۳ خرداد ۹۱ ، ۰۳:۰۳

تشییع 96 شهید گمنام در 13خرداد

نشست خبری سردار محسن کاظمینی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده درباره فعالیت‌های این قرارگاه برای مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام برگزار شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سردار کاظمینی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: امام به ما عزت، افتخار و سربلندی عطا کرد و با انقلاب خود بشریت را نجات داد و آثار انقلاب ما هر سال بیشتر خود را نشان می‌دهد. قرارگاه شهید فهمیده نیز این افتخار را دارد که هر سال خادم زائران حرم امام باشد.

وی با بیان اینکه "قرارگاه شهید فهمیده از بهمن سال گذشته اقدامات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال را آغاز و در قالب چهارده کمیته فعالیت کرده است"، افزود: این کمیته‌ها با عناوین حفاظت، عملیات،‌ اطلاعات، پشتیبانی، آبرسانی، بهداشت و درمان، گم‌شدگان، هماهنگی پروازهای هوایی، اعزام اردویی، روابط عمومی، ارتباطات فاوا،‌ فرهنگی و مهندسی، خدمات و بازرسی و نظارت در حال فعالیت است و سپاه‌های ولی امر، انصار، رسول‌الله و سیدالشهدا و امام حسن مجتبی در تهران این مراسم را پوشش می‌دهند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در ادامه اظهار کرد: بیش از یک میلیون زائر از سراسر تهران در قالب کاروان‌های مختلف به تهران خواهند آمد و همراه همه آنها روحانی و مداح خواهد بود و از ابتدا بسته‌های فرهنگی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

به گفته وی، امسال زائران خارجی هم برای این مراسم‌ خواهند آمد به طوری که از عراق و پاکستان زائران بیشتری به کشور می‌آیند و حتی از عراق تعدادی از زائران حضرت امام به صورت پیاده در حال حرکت به سمت حرم امام هستند.

کاظمینی همچنین گفت: امروز بعدازظهر دو هزار نفر از گردان‌های ذوالفقار سپاه تهران با امام میثاق می‌بندند و بسیج و پایوران سپاه نیز به مرقد ایشان نثار گل خواهند کرد. در نواحی بسیج تهران نیز همایش‌های تبیین اندیشه امام را برگزار خواهیم کرد. رژه موتورسواران در تهران و نمایشگاه جنگ نرم و بیداری اسلامی در حرم امام خمینی(ره) و مسابقات فرهنگی درباره وصیت‌نامه حضرت امام نیز برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اعلام اینکه "از تعدادی از استان‌های کشور دانشجویان و مردم پیاده به سمت حرم امام در حال حرکت هستند و نیز ویژه‌نامه‌ای درباره سخنان حضرت امام راجع به حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی تهیه شده است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد"، افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدمات درمانی و بهداشتی برای زائران در نظر گرفته شده است و ایستگاه عکس‌های یادگاری و ایستگاه رادیویی ندای بسیجیان برپا می‌شود. همزمان با مراسم امسال، در سیزدهم خرداد، 96 شهید گمنام در حرم امام(ره) تشییع خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا تاکنون مورد امنیتی برای این مراسم گزارش شده است یا خیر؟" گفت: تاکنون هیچ مورد امنیتی گزارش نشده است و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما اشراف کامل بر اوضاع دارند.

کاظمینی درباره میهمانان خارجی این مراسم نیز اظهار کرد: از حدود 70 الی 80 کشور برای این مراسم میهمان خارجی داریم. این در حالی است که برخی کشورها اجازه حضور اتباع خود را در این مراسم نمی‌دهند و مردم آن کشورها از راه‌های دیگری مجبورند به این مراسم بیایند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین سردار سلیمانی ـ دبیر قرارگاه شهید فهمیده ـ گفت: رویکرد جدید ما، آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام در مراسم امسال است. بر همین اساس بیشتر زائران را جوانان و نوجوانان تشکیل خواهند داد و تاکید بر حضور بار اولی‌ها است.

وی افزود: با توجه به پیوند انقلاب با نهضت عاشورا، هر سال می‌بینیم که همچون نهضت عاشورا مراسم‌ مربوط به انقلاب نظیر سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه شهید فهمیده در پایان، برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را در تبیین اندیشه‌های امام(ره) بسیار موثر دانست.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۱۳
عمارها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی