وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۱۶ آبان ۸۹ ، ۰۰:۱۳

لایه های پنهان جنگ

1 ـ تحریک عراق
یکى از توطئه‏هاى امریکا کمک به عراق در اغلب قضایاى جنگ بود که حتى با حضور افسران امریکایى در مرحله‏یى از مسایل در کشور عراق انجام مى‏شد.اینها به تدریج دارد آشکار مى‏شود، در اسنادى که منتشر مى‏شود، در خاطراتى که مى‏نویسند.اینها یواش یواش رو مى‏شود . (1)
این جنگ تحمیلى را که هشت سال رژیم عراق و صدام حسین خبیث با ملت ما جنگید در حقیقت انگشت دشمنان به راه انداخت براى اینکه همه را مشغول خودشان بکنند. (2)
2 ـ حمایت نظامى و اطلاعاتى

قضیه‏ى ضربات امریکایى و خنجر زدنها و خیانتها و کودتا درست کردنها و قضیه‏ى کودتاى پایگاه نوژه و قضایاى دیگر، پشت سر هم علیه جمهورى اسلامى انجام گرفت و ادامه یافت، تا جنگ تحمیلى شروع شد.در جنگ، به دشمن ملت ایران سلاح دادند.یکى از چیزهایى که در عرف همه‏ى ملتها و دولتهاى دنیا ورود در جنگ محسوب مى‏شود، همین است‏که دو کشور که در حال جنگند، یکى بیاید به آن طرفى که با این کشور دارد مى‏جنگد، سلاح بدهد، یا امکانات نظامى بدهد، یا مشورت نظامى بدهد، این ورود در جنگ است.اینها را نباید بکلى ندیده گرفت.ملت ایران در مقابل این حرکتها و این ظلمهاست که این طور در مقابل امریکا ایستاده است. (3)

یکى از مسؤولان بلند پایه‏ى امنیتى امریکا اعتراف کرده است که این کشور، در دوران جنگ تحمیلى، با دستگاههاى جاسوسى و استراق سمع خود، اطلاعات مربوط به تحرکات نیروهاى ایران را به دست آورده و آنها را در اختیار عراق قرار مى‏داد، ولى در مسأله‏ى فاو، دستگاههاى امریکا دچار اشتباه شدند و نتوانستند عراقیها را از قصد ایران آگاه کنند، و براى جبران اشتباه خود به عراق کمک کردند که هر چه بخواهد، بر روى نیروهاى ایرانى سلاح شیمیایى بریزد. (4)

از صدور قطعنامه تا قبول رسمى آن از سوى جمهورى اسلامى، دنیا شاهد سنگینترین ضربات نیروهاى اسلام بر دشمن و فتوحات بزرگ رزمندگان ما بر دشمن در جبهه‏هاى جنگ از سویى و فشارهاى همه جانبه از سوى حامیان رژیم عراق علیه ایران اسلامى از سوى دیگر بود.حصر اقتصادى، حمله به تأسیسات ما در خلیج فارس و تمرکز بى سابقه‏ى نیروهاى نظامى امریکا و ناتو در اطراف مرزهاى آبى و هوایى و حتى تجاوز به آنها، بخشى از این فشارها بود، به طورى که تقریبا هیچ فشار ممکن باقى نماند، مگر آن که بر ملت ایران وارد شد و رژیم امریکا تقریبا به طور مستقیم وارد صحنه شد.تهدیدها، بمبارانهاى وسیع شیمیایى وجنایت حمله به شهرها و هواپیماى مسافربرى و کشتى غیر نظامى و اثبات این که استکبار در حمایت از عراق آمادگى براى دست یازیدن به هر جنایتى دارد، بخشى از حوادث این دوران است و جا دارد در موقع مقتضى، این حقایق هشدار دهنده براى ملت ایران شکافته و بر ملا گردد. (5)
3 ـ اهداف آمریکا از تحمیل جنگ
1/3 ـ شکست نظام اسلامى

امریکا و صهیونیستها و عوامل و هم‏پیمانها و تجار وابسته و پشتیبانان مالى آنها هر چه توانستند، به کار بردند.براى این که شاید بتوانند جمهورى اسلامى را در این نبرد هشت ساله شکست بدهند، ضربه‏اى وارد کنند یا به نظام لطمه بزنند یا نظام را سرافکنده کنند یا قطعه‏اى از کشور را ببرند.ملت ایران محکم ایستاد و بسیج نیروها، جوهر و حقیقت خود را در آن ماجراى عظیم نشان داد. (6)
2/3 ـ پیشگیرى از توسعه سیاسى اقتصادى

..امریکا و غرب خواستند بگویند ایران نمى‏تواند خودش را اداره کند.این جنگ را هم که بر ما تحمیل کردند، یکى از هدفهاى عمده‏اش همین بود که نگذارند کشور ما ساخته بشود، نگذارند این نیروهاى کار، مانند چشمه‏یى بجوشند، نگذارند پول بیت المال که در اختیار دولت‏است، خرج رفع محرومیت بشود، خواستند ما را دایم به جنگ و به حمله‏ى خارجى سرگرم نگهدارند. (7)

اگر این جنگ نبود پول ملت و دولت کجا خرج مى‏شد؟ مسلم خرج آبادانى مى‏شد هر چه که در این ده سال خرج آبادانى نشده است گناهش به گردن امریکا و استکبار و قدرتهاى شرق و غرب و صدام و امثال آنهاست آنها نگذاشتند جمهورى اسلامى آن کارى را که آرزو دارد و مى‏خواهد انجام بدهد. (8)
3/3 ـ تحمیل رابطه و مذاکره

اگر ایران در مقابل امریکا تسلیم مى‏شد، جنگ زود تمام مى‏شد، البته مصیبت سلطه‏ى امریکا صد برابر از مصیبت جنگ سخت‏تر است. (9)
4 ـ بى اعتنایى به اجراى مفاد قطعنامه 598

دنیاى استکبار و همین امریکا ـ دولتهایى که دم از صلح مى‏زنند ـ این جاست که دشمنى و خباثت خود را نسبت به انقلاب و اسلام و ملت ایران نشان مى‏دهند.همه‏ى ملت ایران یادشان است که همان کسانى که داد قطعنامه‏ى 598 را داشتند و در هر مذاکره و نشست و برخاستى، از قطعنامه دم مى‏زدند ـ مثل رؤساى جمهور و سلاطین و بعضى از مرتجعان منطقه ـ فریادشان دیگر تمام شد! گویى که همه‏ى مشکل این بود که رژیم‏عراق به وسیله‏ى رزمندگان اسلام تهدید نشود.حالا که آتش بس شد و آن تهدید تمام گردید، دیگر هیچ چیز برایشان مطرح نیست! در همه‏ى قضایا، امریکا همین طور است. (10)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۸/۱۶
عمارها

نظرات  (۱)

سلام خسته نباشید به دلیل تحریم بلاگفا توسط وبلاگ نویسان ارزشی امکان لینک شما در وبلاگ وجود ندارد همانطور که متوجه شدید شما نمیتونید وبلاگ پلاکفا رو لینک کنید ولی شما رو در وبلاگ هنوز زنده ام لینک میکنم شما نیز این حقیر رو با عنوان"هنوز زنده ام"لینک بفرمائید .
ومن الله توفیق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی