وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۹ مهر ۸۹ ، ۲۲:۰۱

آقا در قم

قم در شوق دیدار«آقا»
رهبر

گزارشی از حال و هوای شهر مقدس قم در آستانه سفر رهبر فرزانه انقلاب

 

"  دوهفته است که در شهر خبر تشریف ¬فرمایی مهمانی فرخنده دهان به دهان می¬چرخد. مهمانی که خاطرات آمدنش به این شهر مقدس، هنوز هم در یادها تازگی و طراوتی یگانه دارد. مهمانی که در این روزهای سخت غیبت، علمدار طریق حقیقت شده است و به نیابت از حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف، پشتیبان و قرار دل مومنان و حق باوران شده است. نایب حضرت حجت، آیت الله العظمی خامنه ای که چشم امید مستضعفان جهان است و اینک خیمه¬گاه اسلام تحت لوای اوست.

"  بین مردم دو سه تاریخ برای این سفر نقل می شود. برخی هفدهم مهرماه، سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را حدس می زنند و برخی بیست و یکم مهرماه را برای این سفر ذکر می کنند. هرچه هست این ابهام و امید، دل از دل ساکنان شهر ربوده است و هر کس به طریقی بی قراری می کند. امام جمعه شهر در میان نمازگزاران جمعه مژده سفر قریب الوقوع آقا را به اطلاع همه رسانده¬اند و دیگر همه برای استقبالی تاریخی و پرشکوه از زلاله زهرا سلام الله علیها لحظه شماری می کنند. نزدیکی حضورش، گرمایی شیرین و انتظاری سبز را در قلب اهالی افکنده است.

"  حالا فرزندان انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم، دوره های زندگی خویش را با سفرهای آقا می¬شمارند. سفردوم آقا را در سال 1374 به خاطر می¬آورند. زمانی که بیشتر آنها دانش آموز بودند و به استقبال رهبرشان آمده بودند. سال 1379 را به یاد می آورند که در قامت گروه های دانشجویی به دیدار رهبرشان مشرف می شدند و اکنون پس از ده سال، در سال 1389 همراه با خانواده و نوزادانشان در قامت خانواده ای انقلابی و مسلمان این ورود فرخنده را به انتظار نشسته اند.

"  سال پیش یکی از همین فرزندان انقلاب اسلامی را در یکی از مناسبتها و در یک راهپیمایی همراه با نوزاد چندماهه اش دیدم. می گفت از حالا فرزند نوزادش را در سرد و گرم انقلاب به میدان آورده است تا فردا آماده رزم و جهاد در راه آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی باشد. در اتاق کودکش دو قاب بزرگ از تصویر حضرت آقا را نصب کرده بود تا دردانه  اش با مهر ولایت و عشق به آرمان های انقلاب اسلامی، از منتظران  واقعی و همیشه در صحنه حضرت صاحب الامر، حجه بن الحسن عسگری گردد. حالا تصور می کنم حضور او و طفل کوچکش در مراسم استقبال از مهمان بزرگ شهر چه دیدنی می تواند باشد.

"  نشریات کشوری و استانی که در قم منتشر می شوند به تکاپو افتاده اند و از چاپخانه های شهر باید برای سفارشات وقت گرفت. هر کس به نوعی می خواهد در شادی و شور و شعف حضور آقا شریک باشد. برخی مطبوعات ویژه نامه هایی پر محتوا درباره سفر مقام معظم رهبری به استان قم تدارک دیده اند و برخی نیز تصاویر و پوسترهای گرافیکی زیبایی از چهره نورانی مهمان بزرگ شهر منتشر کرده¬اند. بر سر در مساجد و شیشه مغازه ها تصویر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نقش بسته است و هر کس به نوعی در شادمانی وصف ناپذیر شهر شریک است.

رهبر

"  شهرداری و مسئولین شهر به ابتکار جالبی دست زده اند و از چند روز قبل از سفر حضرت آقا، در بلندگوهای مرکز شهر نغمه  هایی شاد و فرح انگیز برای گرامیداشت این حضور تاریخی پخش می¬کنند. مسئولان ترافیک شهری هم برخی محدودیت ها را در خیابان های مرکز شهر تمرین می کنند. آخر با حضور تاریخی ولی امر مسلمین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، تمام خیابان های منتهی به حرم از خیل حضور مشتاقان لبریز می گردد و باید پیشاپیش تدابیری فوق العاده برای خیابان ها و جابجایی وسایل نقلیه اندیشیده شود.

"  نهم دی سال گذشته بود که مردم ولایت مدار قم همگام با همه ملت ایران حماسه ای جاودانه در شهر رقم زدند و با حضوری بی نظیر  با ولی امر مسلمین جهان بیعتی مجدد بستند. البته سابقه این ولایت مداری مردم قم به سال ها قبل باز می گردد. نوزدهم دی ماه 56 باز همین مردم بودند که تاب نیاوردند و در حمایت از حضرت امام روح الله سلام الله علیه به خیابان ها آمدند و بهترین عزیزانشان را تقدیم این انقلاب کردند. اینک در آستانه سفر تاریخی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، چشم های بسیاری به مردم این خطه دوخته شده است. چشمان دوست و دشمن. ده ها رسانه خارجی برای پوشش خبری این سفر تاریخی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست مجوز کرده اند.

"  یکی از برنامه های حضرت آقا در سفرهای استانی، دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور درگلزار شهدای آن شهر است. پدران و مادران شهدای قم نیز منتظرند تا چشم¬ های خسته شان را با طراوت دیدگان پر احسان رهبرشان شستشو دهند و با شادمانی از عزت و سربلندی انقلاب، نگاه پاک و آسمانی شهیدانشان را در نگاه های نافذ حضرت آقا جستجو کنند.

رهبر

"  راننده  تاکسی می پرسد « حضرت آقا چه روزی به قم تشریف می  آوردند؟» پاسخی می دهم. لبخندی بر لبانش می¬ نشیند. دیگر همه از نزدیک بودن ورود آقا به شهر هیجان زده و خوشحالند. پیامک های مختلفی با مضمون شادباش آمدن رهبر فرزانه انقلاب به قم در موبایل ها دست به دست می شود. یک از این پیامک ها که جوانان برای هم می فرستند این است: آواز خوش ترانه ای می آید/ خوش حالی بی کرانه ای می آید  / با شور و شعف چلچله ها می خوانند / سید علی خامنه ای می آید

"  پیوند با ولایت با دل و جان مردم قم گره خورده است. حالا همه مردم قم رهبر و مرادشان را بهانه می-گیرند.  لحظه دیدار نزدیک است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۲۹
عمارها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی