وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
| دو روز پیش از شهادت و در حاشیه اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی تهران |
بیش از یک دهه از حضور نظامی ایالات متحده‌ی آمریکا در افغانستان می‌گذرد و هنوز هم بهترین بهانه برای تداوم آن، مبارزه با تروریسم است. تروریسمی خودساخته که بهای آن را ملت مسلمان و مظلوم افغانستان می‌پردازند. ترور پروفسور برهان‌الدین ربانی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان آخرین شاهکار حضور و اِعمال سیاست‌های ضد تروریستی نظام سلطه در افغانستان است. «شهید پرفسور برهان‌الدین ربانى چه در دوره‌ی اشغال افغانستان توسط شوروى و جریان چپ و چه در دوره‌ی تسخیر این کشور مظلوم توسط ناتو و غرب از افراد حاضر در صف اول مبارزه با اشغالگران بود. حضور وى در حرکت‌هاى جهادى از همان ابتداى نیاز افغانستان به مردان شجاع آغاز شد. وى از پایه‌گزاران حزب «جمعیّت اسلامى» بود که از گروه‌هاى مهم جهادى افغانستان به حساب مى‌آید و افرادى همچون مرحوم احمد شاه مسعود - شیر دره‌ی پنجشیر - از اعضاى مؤثر آن بود.»*
استاد ربانی اوایل هفته‌ی گذشته میهمان اجلاس بیداری اسلامی در ایران بود که در روز افتتاحیه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در قبال بیداری اسلامی پرداخت. گفت‌وگوی کوتاه ما با رئیس فقید «شورای صلح افغانستان»، دو روز قبل از شهادتش انجام شده است.

دریافت صوت مصاحبه



http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gifرهبر انقلاب اسلامی ایران در موقعیت‌های مختلف، سخنان بسیاری درباره‌ی بیداری اسلامی بیان کرده‌اند. با توجه به خلأهایی که در جهان اسلام وجود دارد، به نظر شما این سخنان چه تأثیری بر جهان اسلام و بر کشورهای مختلف گذاشته است؟
شکی نیست که اولاً از نوشته‌ها و صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره‌ی بیداری اسلامی، به‌ویژه در کشورهایی استقبال زیادی می‌شود که نوعی هم‌زبانی و اشتراک زبانی دارند. البته کشورهای عربی وضعیت دیگری دارند. این سخنان در برخی کشورهای عربی به خاطر حکومت‌ها و نظام‌های حاکم بر آنها کمتر انعکاس خواهد داشت، اما به‌طور کلی موضع‌گیری‌ها و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قضایای بیداری اسلامی برای نسل جوان جذاب بوده است. لذا دائماً صحبت‌های ایشان را دنبال می‌کنند و از آن اثر می‌پذیرند.

شما می‌بینید که خیزش‌هایی در جهان اسلام و به‌خصوص در دنیای عرب صورت گرفته است و این آغاز یک مرحله‌ی جدید است. دیدگاه‌های ایشان نیز در مسائل فکری و اعتقادی و هم در مسائل سیاسی و بین‌المللی فضا را بسیار تغییر داده است.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17273/C/13900626_2917273.jpg
اما موضع‌گیری‌ها و سخنان مقام معظم رهبری در قبال استکبار جهانی و صهیونیست‌ها راه خود را در بین نسل جوان باز کرده است؛ اگرچه فکر می‌کنم که هنوز هم جا برای کار وجود دارد تا گروه‌های مختلف دیگر و مخصوصاً در جهان اسلام و عرب، آشنایی بیشتری با افکار و دیدگاه‌های ایشان پیدا کنند. ناگفته نماند که یک جریان تبلیغات غرض‌ورزانه و دشمنانه‌ی مذهبی و فرقه‌ای علیه ایشان وجود دارد و این هدف را دنبال می‌کند که اکثر دیدگاه‌های ایشان در مسائل مختلف روشن نشود. لذا با در نظر داشتن وضعیت فعلی، نیاز به روشنگری بیشتر و تبلیغات جدید و جدی وجود دارد تا مسلمانان و به‌ویژه جوانان جهان عرب بفهمند که پیوند عمیقی میان خواسته‌های آنها و پیشینه‌ی تاریخی انقلاب اسلامی ایران برقرار است. ما امیدواریم إن‌شاءالله و با گذشت روزها، تحولات جدیدی بین نسل جوان عرب شکل بگیرد.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gifحضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر این نکته تأکید داشته‌اند که مردم باید در این تحولات جدید مراقب باشند تا استعمار با چهره‌ای جدید و لباسی مزورانه وارد نشود. اکنون این نیازِ هست که یک الگوی مناسب از حکومت اسلامی تعریف و تبیین گردد. ضمن این‌که ایشان تأکید دارند که باید تفاوت بین دموکراسی غربی و دموکراسی لیبرالی و مردم‌سالاری دینی ایجاد شود. فکر می‌کنید در فضای جهان اسلام چقدر این نیاز را حس می‌کنند و می‌توانند این پیشنهاد و تجربه‌ی جمهوری اسلامی را به کار ببندند؟
اکنون ما در موقعیتی هستیم که سکولاریسم و لیبرال‌دموکراسی شکست خورده است و دیگر در تمام دنیا و به‌خصوص در دنیای اسلام و جهان عرب جذابیتی ندارد. در بحث الگو اما، این «مردم‌سالاری دینی» که مد نظر است، باید بیشتر تبیین گردد و توضیح داده شود. همه باید بفهمند که در این‌جا چه می‌گذرد، زیرا این احتمال وجود دارد که در فضای غبارآلود تبلیغاتی، بسیاری از حقایق روشن نشود. البته به هر حال پذیرش و تقاضا برای الگوی مردم‌سالاری دینی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، زیاد خواهد شد و این غبارهای تبلیغاتی زودگذر است.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17273/C/13900626_0817273.jpg
اما هنوز نیز پس از این خیزش‌ها، جهان اسلام و عرب در یک مرحله‌ی گذرا قرار دارد؛ مرحله‌ای که آثار و مخلفات گذشته را سپری کرده و نیاز به گذشت زمان دارد. لذا کار و تبلیغات بیشتری ضرورت دارد و نیز نیاز به تأکید بر پیوندهای عمیقی که وجود دارد. ما امیدواریم این مطالبی که مقام معظم رهبری به آنها اشاره کردند، به‌زودی تحقق یابد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۰۲
عمارها

رهبری

نظرات  (۴)

۰۴ مهر ۹۱ ، ۱۳:۵۱ حامد رستگار مدیر وبلاگ
سلام
یکی از حربه های دشمن برای مقابله با موج بیداری اسلامی که توسط امام و شهدا و ادامه دهنده راه امام یعنی امام خامنه ای به کار گرفته می شود، ساخت اسلام تقلبی و معنویت دروغین به جای اسلام واقعی و ناب می باشد.
فرقه سازی دشمنان اسلام که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی رونق بیشتری گرفته است و مورد اهتمام آنان است به عنوان یک ابزار برای ایجاد اختلاف درونی در کشور و کادر سازی برای براندازی نرم و همچنین جلوگیری از گسترش معنویت اصیل اهل بیت در سراسر جهان می باشد.
در وبلاگ آنتی صوفی با بحث در مورد اهداف و ابزار این فرقه در خدمت دوستان هستیم تا گامی در جهت دفاع از انقلاب اسلامی ایران برداشته باشیم
۱۶ مهر ۹۱ ، ۰۸:۵۷ شیعه عاشق
salam
وبلاگ فوق العاده ای دارید....

منم حرف دل می گم بیاید شاید از زبان شما باشه

منتظرم دیر نکن

التماس دعا یا علی
جهت توسعه و بهبود محتوای وبلاگ ها

کلوب دکتر قالیباف در نظر دارد به جوایز ویژه ای را تقدیم

مدیران فعال وبلاگ های فرهنگی،علمی،مذهبی و سیاسی
نمایند تا ضمن معرفی وبلاگتان به اعضای سایت کلوب.کام ، در لیست دریافت کنندگان جوایز ماهانه این کلوب قرارگیرید.

لذا از کلیه مدیران محترم وبلاگها دعوت می شود
در این بحث

نام و آدرس وبلاگ

خودشان را اعلامدر بررسی های ماهانه 5 وبلاگ به عنوان برترین وبلاگ ها معرفی خواهندشد

1- شارژ 10000 تومانی تلفن همراه به همه منتخبین اهداء خواهد شد
2- بنر 5 وبلاگ برتر برای مشاهده صدها هزارعضو سایت کلوب و سایر بازدیدکنندگان در کلوب فوق قرار میگیرد(بنر اختصاصی هر وبلاگ به مدت 6 روز)

** محتوای وبلاگ ها توسط معاونین محترم هر 5 روز یکبار بررسی خواهد شد.

****تاریخ شروع اولین دوره یکم آبانماه 1391 خواهد بود***

با تشکر - مدیریت کلوب دکتر قالیباف
اول باید در cloob.comعضو شوید و به
http://www.cloob.com/clubname/ghalibaf_ir
بیاید@};-
کشیده جذبه ی چشمانت مرا به خلوت بیداران
نثار مقدم سبزت باد شکوفه های گل باران
خوشم به جرعه ای از آن می که در کلام تو می جوشد
کم از کرامت دریا نیست نم پیاله ی هوشیاران
چه روزهای غریبی را در انتظار تو سر کردیم
طنین غربت ما را داشت صدای طبل عزاداران
درون سینه ی یارانت زلال عاطفه می جوشد
و در ادامه ی یک بیت فتاده دست علمداران
به یمن نام بلند تو در این سپیده نورانی
قلم به دست شقایق هاست علم به دوش سپیداران

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی