وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۰۷ مرداد ۹۱ ، ۱۰:۴۴

کشتار مردم میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، أمجد سلفیتی رییس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم، از تحرک ایران و سازمان عفو بین المللی و برخی از انجمن های حقوق بشر برای درخواست از جهانیان در زمینه توقف کشتار مسلمانان در میانمار تمجید کرد.

 

سلفیتی تصریح کرد: این تحرکات کافی نیست و شورای امنیت سازمان ملل باید این کشتارها را متوقف کند.

 

وی همچنین گفت: مسئولان میانمار به طور رسمی حق شهروندی را از اقلیت مسلمان در این کشور سلب کردند و از سال 1982 قانونی که مسلمانان را از کسب تابعیت محروم می کند، صادر کردند.

 

رییس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس، اظهار داشت: اکنون مسلمانان با وجودی که در میانمار زندگی می کنند ولی از نظر قانونی به رسمیت شناخته نمی شوند.

 

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی میانمار به جای جلوگیری از قتل عام مسلمانان، در کشتار آنان شرکت کرده و به بازداشت گروهی مسلمانان مبادرت و با آنان بدرفتاری می کنند.

 

رییس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس خاطرنشان کرد: مسلمانان میانمار نیازمند حمایت های خارجی هستند.

 

وی ادامه داد: مسلمانان که ده درصد از جمعیت میانمار را تشکیل می دهند ، اصالت هندی دارند و درنتیجه باید هند را از این جهت که تاثیر بسیاری بر میانمار دارد، در این قضیه وارد کرد.

 

سلفیتی گفت: انگلیس هم می تواند در متوقف کردن این کشتارها ایفای نقش کند چرا که انگلیس در زمان استعمار مدتی طولانی براین مناطق سلطه داشته است.

 

وی بر لزوم تغییر قانون اعطای تابعیت در میانمار در بلند مدت تاکید کرد و افزود: باید به مسلمانان تابعیت داده شود و آنان از حقوق مساوی با دیگر ساکنان این کشور برخوردار شوند.

 

 رییس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس گفت: در شرایط کنونی همه طرف های فعال در عرصه بین الملل باید فوری برای جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمانان در میانمار وارد عمل شوند.

 

یاد آور می شود گروه اکثریت بودایی ها، مسلمانان میانمار را در معرض عملیات پاکسازی نژادی قرار داده اند و در سایه سکوت رسانه ای محافل بین المللی، در روستاهای منطقه اراکان نزدیک مرزهای بنگلادش، کشتار وحشتناکی ضد مسلمانان به راه انداخته اند.

 

بر اساس گزارش ها، در این نسل کشی، هزاران مسلمان برمه که هم اکنون به اتحادیه جمهوری میانمار معروف است، کشته شده اند و از ماه پیش که رژیم حاکم اقلیت مسلمانان این کشور را هدف حملات خشونت آمیز قرار داده است، بیش از 90 هزار نفر دیگر آواره شده اند./902/د101/ک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۰۷
عمارها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی