وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

بنابر اعلام سپاه پاسداران، در رزمایش پیامبر اعظم7،  انواع موشک‌ شهاب، زلزال، فاتح، تندر، خلیج‌فارس و قیام شلیک خواهد شد. به گزارش فارس، رزمایش بزرگ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام پیامبر اعظم 7، از نخستین دقایق روز دوشنبه در اقصی‌نقاط کشور آغاز شد که طی آن، انواع موشک‌های بالستیک سپاه به صورت همزمان با شلیک از نقاط مختلف، هدفی واحد که شبیه‌سازی از پایگاه‌های کشورهای فرامنطقه‌ای است را در کویر ایران و نیز اهدافی در دریا را منهدم خواهند کرد.

 

 

بنابر اعلام سپاه پاسداران، در این رزمایش انواع موشک‌های شهاب، زلزال، فاتح، تندر، خلیج‌فارس و قیام شلیک خواهد شد که در متن زیر به بررسی اجمالی این موشک‌ها پرداخته‌ایم؛ موشک‌هایی که نتیجه کار، خلاقیت، ایمان، تجربه و تخصص سربازان گمنامی چون سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم هستند که در رزمایش پیامبراعظم 7 به‌کار گرفته خواهد شد، رزمایشی که نخستین تجربه بدون حاج‌حسن خواهد بود!

 


«قیام» دروازه ورود به عرصه جدید موشکی

29 مرداد ماه سال 89 بود که برای نخستین‌بار جدیدترین موشک بالستیک میان‌برد ایرانی با نام «قیام» با موفقیت تست و شلیک شد. ‌این موشک از کلاس جدید موشک‌های ایرانی بود که دارای ویژگی‌های فنی جدید و قدرت تاکتیکی منحصربه‌فرد است. «قیام» را دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشک‌های بالستیک نامیدند به‌طوری که می‌توان گفت تجربه 25ساله صنعت دفاعی کشور در عرصه هوافضا در این موشک خلاصه می‌شود؛ موشکی که نداشتن بالک به عنوان یکی از ویژگی‌های آن، علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص را به آن می‌دهد.

 

این موشک بالستیک بنابر ماموریت‌های تعریف شده، می‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد. سرعت آماده‌سازی و شلیک موشک قیام، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن است و البته تمامی ویژگی‌ها از قبیل جنس، مواد و دیگر خصوصیات نیز در این موشک رادارگریز مدنظر قرار گرفته است. امروز میزان انبوهی از موشک بالستیک قیام تحویل نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است.

 


«خلیج‌فارس» شاهکار شهید طهرانی‌مقدم

موشک هوشمند و بالستیک «خلیج‌فارس» یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتا با سرعتی زیرصوت و به صورت کروز عمل می‌کردند اما «خلیج‌فارس» با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد. این موشک می‌تواند انواع شناورهای دشمن را در فاصله ۳۰۰کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

 

موشک «خلیج‌فارس» به صورت هدایت ترکیبی عمل کرده به‌طوری که جست‌وجوگر آن در فاز نهایی روی هدف قفل می‌کند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود ۶۵۰ کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت. سوخت موشک «خلیج‌فارس» جامد است و این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

 

لازم به ذکر است که این موشک استراتژیک که یکی از شاهکارهای سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم به حساب می‌آید قابلیت شلیک از روی لانچرهای سه‌تایی را نیز دارد.

 

 

 

«تندر»ی بر سر شناورهای سنگین

موشک تندر در کلاس موشک‌های بالستیک به عنوان یکی از موشک‌های کوتاه‌برد می‌توان از عمق خاک کشور، شناورهای دشمن در تنگه هرمز را مورد هجوم قرار دهد. استفاده از موشک تندر در کنار دیگر موشک بالستیک دریایی ایران یعنی «خلیج‌فارس» می‌تواند احتمال اصابت به هدف را بسیار بالا ببرد.

 


«فاتح» دقیق‌ترین موشک ایرانی

فاتح را دقیق‌ترین موشک ایرانی معرفی کرده‌اند که به‌کار‌گیری سیستم هدایت و کنترل بسیار دقیق این موشک را قادر می‌سازد با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت کند. افزایش برد و دقت، کاهش زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی را از ویژگی‌های نسل جدید موشک فاتح 110 عنوان کرد موشکی که به دست متخصصان داخلی صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و تولید شده و از هیچ‌یک از موشک‌های موجود در دنیا الگوبرداری نشده است.با به‌کارگیری این موشک‌ها، توان و تحرک عملیاتی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه، به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

 

 

«زلزال» زلزله‌ای در پایگاه‌های امریکایی

زلزال با سوخت جامد از جمله مهم‌ترین راکت‌هایی است که می‌تواند اهداف و پایگاه‌های دشمن در اطراف ایران را در فواصل کوتاه مورد هجوم قرار دهد.  برای نخستین‌بار موشک‌های زمین به زمین زلزال از روی لانچرهای سه‌تایی در رزمایش پیامبر اعظم 6 شلیک شد که این امر شلیک تعداد بیش‌تری از موشک‌های زلزال در مدت زمان کم را امکانپذیر کرده و موجب می‌شود تا تعداد موشک‌های بیش‌تری برای شلیک در آنِ واحد آماده شوند. در رزمایش پیامبر اعظم 6، تعداد 9 فروند از این موشک‌ها به صورت همزمان از روی لانچرهای سه‌تایی شلیک شدند.

 


«شهاب» کلیدواژه مرگ در سرزمین‌های اشغالی

خانواده موشک‌های شهاب (شهاب1، 2 و3) را باید معروف‌ترین موشک‌های ایرانی در دنیا دانست. این موشک‌ها که در انواع میان‌برد و دوربرد ساخته شده‌اند، می‌توانند به‌راحتی سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهند و شاید همین ویژگی بود که نام شهاب را به عنوان کلید واژه مرگ برای رژیم صهیونیستی در جهان جا انداخت. در رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 بود که برای نخستین‌بار موشک شهاب از سیلوهای پرتاب موشک‌های بالستیک دوربرد از زیر زمین شلیک شد.

 

با دستیابی به این فناوری پیچیده که بنابر گفته فرماندهان نیروی هوافضای سپاه، طی 15 سال کار تخصصی به دست‌ آمده است، می‌توان انبوه موشک‌های دوربرد و بالستیک مانند شهاب را از نقاط زیر زمین به سمت اهداف از پیش تعیین شده پرتاب کرد. تکثر و جانمایی‌های متنوع این سیلوها به همراه سرعت عمل آماده‌سازی موشک در آنها می‌تواند یکی از ابزارهای مهم ایران برای یک ضربه متقابل و قاطع به هر متجاوز باشد.  با استفاده از این سیلوها، امکان ردیابی محل موشک‌ها از سوی ماهواره‌های دشمن وجود ندارد.

 


شلیک موشک ضد شناور خلیج فارس در رزمایش پیامبر ‌اعظم (7)

 

سردار حاجی‌زاده از آغاز رزمایش موشکی زمین به زمین نیروی هوا‌فضای سپاه با نام مقدس پیامبر اعظم (7) از روز دوشنبه به‌مدت 3 روز خبر داد.سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در نشست خبری که برای تشریح اهداف و برنامه‌های رزمایش پیامبر ‌اعظم (7) برگزار شد با اعلام این خبر افزود: در این رزمایش موشک‌های دور برد، میان برد، و کوتاه برد از اقصی نقاط کشور به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک خواهند شد.

 

سردار حاجی‌زاده رزمایش پیامبر اعظم (7) را در ادامه رزمایش‌های سالانه سپاه عنوان و تصریح کرد: تفاوت عمده این رزمایش با رزمایش‌های گذشته احداث و ایجاد پایگاهی مشابه پایگاه‌های هوایی کشورهای فرا منطقه‌ای در دل کویر است که بنا داریم با شلیک موشک به داخل این پایگاه‌ها شرایطی فراهم شود که فرماندهان میزان دقت موشک‌ها، اثرگذاری کلاهک‌ها و سنجش سامانه‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
وی با اشاره به دستاوردهای جدیدی که در طی رزمایش پیامبر اعظم (7) مورد آزمایش قرار می‌گیرند گفت:

 

در رزمایش موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های قیام که از دو سال پیش کار تحقیقاتی آنها به اتمام رسیده و با تحویل و سازماندهی در یگان‌های مختلف در رزمایش پیامبر اعظم (7) به‌طور انبوه استفاده می‌شوند.سردار حاجی‌زاده افزود: همچنین در این رزمایش موشک ضد شناور خلیج فارس که در سال گذشته توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شد شلیک خواهد شد.در این رزمایش شاهد بهبود بخشی سامانه‌های زمینی نیز خواهیم بود که در ادامه رزمایش توضیحات لازم در این خصوص ارایه خواهد شد.

 

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: در رزمایش‌های گذشته فارغ از برد موشکها آنها را در مکان مشخص با اهداف متفاوت مورد آزمایش قرار می‌دادیم اما در رزمایش پیامبر اعظم (7) از نقاط مختلف کشور به سمت هدف واحد در کویر سمنان بیش از ده‌ها فروند موشک شلیک خواهد شد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با اشاره به پیام‌های این رزمایش گفت:

 

با چنگ و دندانی که برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای به جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهند که بیش‌تر به بلوفی شبیه است، این رزمایش دارای پیامی به کشورهای ماجراجو است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایستادگی برابر زورگویی‌های آنان در کنار ملت ایران مصمم و استوار بوده و هرگونه شرارت آنها را قاطع و محکم پاسخ خواهد داد و در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون ساعقه بر سر آنان فرود خواهد آمد. وی اذعان داشت:

 

نمایش مقتدرانه و به کارگیری پرتاب انواع موشک‌های پیشرفته و به رخ کشیدن دستاوردها و تجهیزات نوظهور سپاه که به دست متخصصان و دانشمندان ایرانی طراحی و توسط صنایع نظامی کشور تولید می‌شود نشان از اضمحلال و بی‌خاصیت شدن تحریم‌های 33 ساله نظامی غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران است.

 

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که موشک بالستیک رادارزن توسط متخصصان بومی کشورمان اکنون مراحل تحقیقات را طی می‌کند و در آینده خبرهای بیش‌تری درباره تولید آن خواهیم شنید گفت: با استفاده از این موشک که سرعت آن چندین برابر سرعت صوت است و تا 300 کیلومتر برد دارد می‌توانیم هر مرکز تشعشع‌کننده راداری را مورد هدف قرار دهیم.

 

وی همچنین اعلام کرد: در آخرین روز برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (7) بمب افکن‌های بدون سرنشین سپاه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: امروز مفتخریم که بعد از 33 سال تحریم نظامی، به فضل الهی کشور وارد‌کننده سیم خاردار به یک کشور تولیدکننده تجهیزات پیشرفته دفاعی و فضایی تبدیل شده است.

 

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون چندین جنگ از سوی رژیم صهیونیستی شکل گرفته است و آنها حمله‌های غافلگیرانه‌ای به آفریقا، سوریه و چندین بار تجاوز به لبنان را داشته‌اند.

 

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی اگر توانایی حمله داشته باشد درنگ نخواهد کرد.سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: اساسا رژیم صهیونیستی در حدی نیست که بخواهد با ایران درگیر جنگ شود.فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به این‌که حزب‌الله لبنان یک مجموعه و گروه چریکی است که قابل مقایسه با کشور ایران به عنوان یک حکومت بزرگ نیست، توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد. پس چطور ممکن است این رژیم کوچک بتواند به ایران حمله کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد حمله‌ای به ایران داشته باشد، حتما با همکاری امریکایی‌ها است و با توجه به پادگان‌های وسیع و پرتعداد امریکا زیر برد موشک‌هاو سلاح‌های تهاجمی کشورمان قطعا امریکایی‌ها زیربار این کار نخواهند رفت. سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: چنانچه مسئولان امریکایی بارها این موضوع را رسما اعلام کرده‌اند و به رژیم صهیونیستی تذکر داده‌اند که سربازان ما زیر برد سلاح‌های ایران است و شما این حرکت را انجام ندهید.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشورمان گفت: آنها جرأت این کار را ندارند، اگر رژیم صهیونیستی بخواهد این خطای بزرگ و فاحش را انجام دهد قطعا نابود خواهد شد و موشک‌های ما آنها را از روی کره زمین محو خواهند کرد و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۲۱
عمارها

نظرات  (۱)

سری بزن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی