وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

وب سایت عمارها

این وبسایت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمن راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود یک میلیون زائر در مراسم ارتحال امام (ره) حضور یابند گفت: پلیس برای 30 تا 50 هزار خودرو در مراسم ارتحال امام (ره) 10 پارکینگ در نظر گرفته است، البته با توجه به تشییع جنازه بیش از 90 شهید دفاع مقدس در روز سیزدهم خرداد ماموران از این زمان در اطراف حرم مستقر می‌شوند.

وی با اعلام اینکه تردد تمامی وسایل نقلیه ساعت 24 سیزدهم خرداد در مسیر جنوب به شمال اتوبان تهران قم از پل حسن‌آباد ممنوع است، تصریح کرد: تردد کامیون و وسایل نقلیه سنگین در محور جاده قدیم قم - تهران از سه راهی سلفچگان به سمت تهران تا پایان مراسم ممنوع است و رانندگان می‌توانند از محور سلفچگان آزادراه تهران - ساوه به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. ضمن اینکه تردد کامیون‌ها در طول جاده قدیم قم مسیر شمال به جنوب و بالعکس ممنوع است.

رییس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: محدودیت تردد برای کامیون‌ها در محور آزادگان از سه راهی افسریه در شرق و جاده مخصوص کرج در غرب اعمال می‌شود. ضمن اینکه در بلوار علامه عسگری از سه راهی باقرشهر شرق به غرب و رمپ ولوپ‌های پل حرم از آزادراه خلیج فارس به سمت بلوار علامه‌عسگری ممنوع است.

وی در خصوص مسیر حرکت شرکت‌کنندگان نیز گفت: زائران استان‌های اصفهان و مرکزی باید از آزادراه قم تهران پل حسن‌آباد، جاده حسن‌آباد، جاده قدیم قم، جاده ساوه به پارکینگ شماره 1 مراجعه و از زیرگذر قطعات طرح توسعه جاده ساوه، جاده مجیدآباد، کمربندی ورامین و آزاد راه تهران قم خارج شوند. همچنین استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال، فارس، کهگیلویه و سمنان نیز باید از آزادراه قم تهران، پل حسن‌آباد، جاده حسن‌آباد، جاده قدیم، در گلدسته بهشت‌زهرا وارد و از مسیر برعکس خارج شوند.

رییس پلیس راهور تهران ادامه داد: نواحی بسیج استان تهران، کرج، شهریار، ساوجبلاغ، هشتگرد، نظرآباد، ناحیه قدس، فیروزکوه و دماوند باید از غرب و شرق آزادگان، پل شهیدرجایی به سمت جاده قدیم سه راهی باقر شهر در 250 بهشت زهرا وارد و از مسیر برعکس خارج شوند همچنین زائران استان خراسان‌جنوبی نیز باید از کمربندی ورامین جاده قدیم سه‌راهی کهریزک، سه‌راهی باقرشهر در 250 وارد شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های شرکت واحد از شمال، شرق و غرب تهران باید از مسیر بزرگراه آزادگان، پل شهید صنیع خانی، بزرگراه شهید هاشمی، پارکینگ متروی شهدا وارد شوند. همچنین استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، خراسان‌رضوی، خراسان شمالی و قزوین نیز از همین مسیر پس از راست گرد پل‌اخلاقی می‌توانند وارد پارکینگ شماره 5 شوند.

رییس پلیس راهور تهران از کاروان‌های زائران خواست در طول حرکت به سمت حرم از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند و مسئولان کاروان‌ها از اتوبوس‌هایی با ضریب ایمنی بالا استفاده کنند همچنین در صورت امکان زائران از حرکت پیاده در مسیرهای سواره رو به ویژه محورهای بزرگراهی خودداری کنند. ضمن اینکه در مسیرهایی که بیش از هشت ساعت نیاز به رانندگی دارد باید از دو راننده استفاده شود.

استقرار پنج فروند بالگرد و 800 امدادگر در مراسم ارتحال امام

به گزارش ایسنا، همچنین محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز در تشریح برنامه‌های این سازمان در پوشش امدادی مراسم ارتحال امام (ره) گفت: در این زمینه در روز 14 خرداد 800 امدادگر خواهر و برادر داخل صحن حرم به زائران ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه می‌‌دهند.

وی افزود: از میان امدادگران 450 امدادگر مرد و 350 امدادگر زن وظیفه ارائه خدمات به زائران داخل حرم و در حین اجرای مراسم را بر عهده دارند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اجرای طرح بزرگ عاشقان روح‌الله نیز که در 13 و 14 خرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: استان‌های معین تهران از جمله سمنان، قم، مازندران، قزوین، مرکزی، البرز، همدان، اصفهان و یزد نیز نیروهای امدادی خود را فراخوان کردند تا برای آمادگی هر چه بیشتر به عنوان یک مانوربزرگ با حضور 400 امدادگر به تهران عزیمت ‌کنند.

مظفر ادامه داد: به همراه این نیروهای امدادگر 100 دستگاه آمبولانس و 50 موتورسوار امدادی در محورهای پاکدشت - افسریه، سه‌راه افسریه - آزادگان تا حرم، اتوبان صالح‌آباد، اتوبان قم، اتوبان ساوه و اتوبان تهران - کرج که مسیرهای پرتردد مستقرمی‌شوند.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده است تا در فاصله بین 5 تا 10 کیلومتر در این مسیرهای پرتردد خودروهای آمبولانس به همراه امدادگران مستقر شوند، افزود: پیش‌بینی می‌شود مانند سال‌های گذشته جمعیت قابل توجهی در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره) شرکت کنند و بر این اساس در زمان برگشت این افراد ترافیک سنگینی رخ دهد که نیروهای امدادی معین استان تهران به این زائران ارائه خدمات می‌دهند.

مظفر با بیان اینکه حضور امدادگران استان‌های معین تهران می‌تواند به عنوان یک مانور آمادگی برای آشنایی هر چه بیشتر این امدادگران با مسیرهای پایتخت باشد، تصریح کرد: مسیرهای برگشت زائران بر اثر ترافیک سنگین در مواقعی قفل می‌شود که در این زمینه امدادگران هلال احمر می‌توانند به مردم ارائه خدمات دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه پنج فروند بالگرد نیز برای پوشش امدادهوایی در مسیرهای منتهی به حرم حضرت امام (ره) مستقر خواهند شد.

استقرارماموران نامحسوس و به کارگیری بالگردها در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز با بیان اینکه مجموعه پلیس تهران بزرگ از 24 ساعت پیش از آغاز مراسم در آماده‌باش کامل هستند به ایسنا گفت: در مورد مسائل انتظامی داخل و محدوده‌ شهر تهران در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد گفت: هماهنگی‌های لازم برای برقراری امنیت در تهران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم درباره پوشش انتظامی و ترافیکی بالگردها صورت گرفته است، گفت: در این روز بالگردهای هواناجا در اختیار قرارگاه روح‌الله قرار دارند که این تعداد برای کنترل معابر، جاده‌ها و همچنین کنترل انتظامی و امنیتی کافی است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه از پنج روز قبل از مراسم گشت‌ها آغاز به کار کرده‌اند، در رابطه با مباحث ترافیکی مراسم ارتحال نیز گفت:‌ آمایش پارکینگ‌ها و همچنین راهنمایی اتوبوس‌ها بر عهده‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است و اقدامات لازم در خصوص کنترل معابر و همچنین راهنمایی مردم صورت گرفته است.

وی افزود: نمایندگان و راهوران استان‌ها و شهرستان‌ها که وظیفه راهوری و انتقال زائران را بر عهده دارند، در جلساتی در مورد چگونگی نحوه ورود به مرقد، پارکینگ‌ها و غیره توجیه شده‌اند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه ماموران پلیس پیشگیری و آگاهی تهران بزرگ برای کنترل نامحسوس افراد در راستای جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و سارقان به صورت نامحسوس در میان جمعیت حضور دارند، گفت: کلیه مجموعه پلیس آگاهی از 24 ساعت پیش از آغاز مراسم در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و کلانتری‌ها نیز در سطح شهر تهران وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارند.

فرمانده تهران بزرگ درباره ساماندهی دستفروشان به ایسنا گفت: پیشنهاد ساماندهی دستفروشان به مسئولان شهرداری ابلاغ شده است و این دستفروشان برابر اقدامات سنوات گذشته ساماندهی خواهند شد.

نحوه خدمت‌رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

به گزارش ایسنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اطلاعیه‌ای درباره نحوه خدمت‌رسانی در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد که خدمت‌رسانی در روزهای 14 و 15 خرداد ماه رایگان است. ناوگان اتوبوسرانی در روز یکشنبه 14 خرداد از ساعت 6 بامداد در میادین و پایانه‌های زیر مستقر خواهد شد:

میدان خراسان،‌ پایانه خاوران، افسریه، شوش،‌ کلاهدوز، شهید محلاتی، 13 آبان، میدان امام‌حسین (ع)، میدان رسالت، میدان سپاه، میدان نبوت، میدان امامت، میدان راه‌آهن، ابوذر، بازار دوم نازی‌آباد، جلیلی، جوادیه، بهاران، میدان‌آذری، شهرک‌ولیعصر (عج)،‌ یافت‌آباد، شادآباد،‌خلیج‌فارس، تهرانسر، میدان انقلاب اسلامی، کارگر شمالی (کوی دانشگاه)، شهرک والفجر، میدان صنعت، فرحزاد، سعادت‌آباد، فلکه صادقیه، جنت‌آباد، شهران، اکباتان، شهرزیبا، شهرک شهید باقری، هوانیروز، میادین شهرری، خزانه بخارایی، فلکه اول، دوم و سوم دولت‌آباد،‌ خانی‌آباد، زمزم، چهار راه اشراق، فلکه اول تهرانپارس، رهبر، خیابان امین، شهرک فرهنگیان، خیابان معلم، میادین جماران، اختیاریه، شهرک محلاتی،‌ازگل، چیذر، بلوار ارتش، لویزان، نوبنیاد، جشنواره.

در روز شنبه 13 خرداد نیز همزمان با شب ارتحال امام خمینی (ره) از ساعت 18 اتوبوس‌های این شرکت با استقرار در میادین و پایانه‌های شوش – خراسان – راه آهن – آذری – آزادی – شهرری – خاوران آماده انتقال رایگان شهروندان به سمت حرم امام خمینی «ره» هستند.با توجه به برگزاری مراسم روز 15 خرداد از ساعت 8 صبح این روز از میادین اصلی شهر و این مبادی شهروندان به سمت حرم مطهر امام (ره) منتقل خواهند شد و پس از خاتمه مراسم نیز شهروندان به تمامی این مبادی بازگشت داده خواهند شد. سرویس‌رسانی به زائران حرم مطهر در تاریخ 14 خرداد 91 به صورت رایگان است.

استقرار 60 دستگاه آمبولانس در اطراف حرم مطهر

دکتر دهقان‌پور رییس اورژانس تهران نیز درباره تدابیر در نظر گرفته شده برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی در مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ایسنا گفت: به این منظور 60 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 4 دستگاه موتور ATV و 10 دستگاه موتورآمبولانس در محوطه حرم‌مطهر مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: ساماندهی آمبولانس‌های همراه کاروان‌های اعزامی از شهرهای مختلف در دستور کار قرار گرفته و این آمبولانس‌ها در اتوبان عوارضی تهران - قم مستقر می‌شوند و در صورت ضرورت از این آمبولانس‌ها نیز استفاده خواهد شد.

رییس اورژانس تهران همچنین از به کارگیری 30 دستگاه آمبولانس خصوصی در شهر تهران خبر داد و گفت:‌ این آمبولانس‌ها در ایستگاه مترو شوش مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه احتمالی بیماران توسط مترو به این ایستگاه منتقل شده و از ایستگاه مترو شوش به وسیله آمبولانس‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شوند.

دهقان‌پور گفت: استقرار آمبولانس‌های اورژانس‌ تهران از ساعت 14 روز سیزدهم آغاز و تا روز پانزدهم ادامه خواهد داشت.

400آتش‌نشان، ایمنی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را عهده دارند

فتح‌الله تیموری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه برای تامین ایمنی مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، بیش از 400 آتش‌نشان با تجربه آماده خدمت‌رسانی هستند به ایسنا گفت: آتش‌نشانان با به کارگیری 129 دستگاه خودروی آتش‌نشانی شامل خودروهای سبک و سنگین، موتورسیکلت و استفاده از دیگر تجهیزات و نیز چندین دستگاه تانکر آب برای ایمنی و آرامش خاطر مردم در این مراسم آمادگی کامل دارند.

وی افزود: تمامی نیروهای مناطق پنج‌گانه سازمان آتش‌نشانی پایتخت در این ایام همچنان برای انجام عملیات امدادی کاملا آماده هستند.

به گفته تیموری، از روز 13خرداد ماه نیروهای آتش‌نشانی در قالب گروه‌های ثابت و سیار در نقاط مختلف حرم‌مطهر امام راحل (ره) و اطراف آن مستقر می‌شوند. البته گروه‌های عملیاتی در مبادی ورودی‌های شهر تهران، پارکینگ بزرگ خودروها و اتوبوس زائران شهرستان‌ها و مزارع حواشی حرم مستقر می‌شوند.

تیموری افزود: برخی از بزرگراه‌های منتهی به حرم از جمله بزرگراه‌های آزادگان و شهید کاظمی تا پمپ بنزین حافظیه اتوبان قم و از جاده شهید رجائی تا کهریزک و اطراف حرم و خصوصا مسیرهای ارتباطی اصلی و فرعی منتهی به حرم‌مطهر، تحت پوشش ایمنی این نیروها قرار دارند.

به گفته معاون عملیات آتش‌نشانی، در راستای آماده‌باش بازدید از کلیه اماکن، انبارها و سوله‌های مربوط به حرم مطهر و اطراف حرم و صدور دستورالعمل‌های ایمنی و هشدار به اماکن پرخطر، بازدید از دانشگاه‌ها و مزارع مزروعی اطراف حرم مطهر و ابلاغ تذکرات و دستورالعمل‌های لازمه به شهرداری و بخشداری شهر آفتاب، برگزاری دو شیفت کاری مانور شبانه در ایستگاه‌های متروی حرم مطهر و شاهد برای اعمال تمهیدات لازم و بازدید از شیرهای آب محدوده و رفع اشکالات احتمالی و همچنین براساس برنامه از پیش تعیین شده بخشی از اکیپ آتش‌نشانی که به منظور حفظ ایمنی از چادرهایی که برای اسکان زائران در بوستان ولایت تعبیه شده است در این پارک استقرار هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۱۳
عمارها

امام خمینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی